| Admin | Дата: Воскресенье, 10.07.2011, 12:22 | Сообщение # 1 |
|
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 15
Статус: Offline
| ІНФОРМАЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ
до прес-конференції міністра надзвичайних ситуацій
Віктора Балоги
"Підсумки роботи МНС України за І півріччя 2011 року" Проведення адміністративної реформи
Протягом кінця минулого та початку цього року МНС було вжито ряд заходів щодо виконання, розпочатої Президентом України, адміністративної реформи (виконання Указу Президента України “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади” від 09.12.2010 № 1085).
1. Ліквідовано 6 урядових органів державного управління:
•Державна гідрометеорологічна служба;
•Державний департамент - Адміністрація зони відчуження;
•Державний департамент пожежної безпеки;
•Державна інспекція цивільного захисту та техногенної безпеки;
•Державна авіаційна пошуково-рятувальна служба;
•Державний департамент страхового фонду документації
та реорганізовано 1 центральний орган виконавчої влади – Державний комітет України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду.
На їх базі створено 3 центральних органи виконавчої влади:
•Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України,
•Державне агентство України з управління зоною відчуження,
•Державна інспекція техногенної безпеки України.
2. Затверджено і погоджено у Міністерстві фінансів тимчасовий штатний розпис апарату МНС у кількості 298 посад (гранична чисельність працівників центрального апарату МНС разом з урядовими органами до реформування складала 639 осіб.) (Слайд 1)
Гранична чисельність працівників територіальних органів МНС зараз становить 6200 посад (до скорочення гранична чисельність працівників територіальних органів МНС була 8900 посад), з яких 2 тис. 800 посад буде передано Державній інспекції техногенної безпеки України.
3. Проведена реформа територіальних органів. Так з 27 залишилось тільки 10 Головних управлінь, решта 17 реорганізовано в Управління, а кількість заступників начальників Головних управлінь (Управлінь) скорочено з 6-8 до трьох.
4. МНС прийнято рішення щодо ліквідації 36 підприємств та приватизації або передачі до профільних Міністерств ще 4 підприємств, після чого у сфері управління МНС залишиться лише 2-5 підприємства. Це, в першу чергу,
ДП “Мобільний рятувальний центр” та “ДП “Центр громадської безпеки 112”.
5. Кошти, що вивільнилися під час реформування системи МНС та скорочення чисельності, дозволили суттєво підвищити заробітну плату рятувальникам з 1500 до 2000 грн., рятувальникам спеціалізованих аварійно-рятувальних загонів до 2750 та льотчикам системи МНС до 8000 грн.
Міністерством реорганізовані Український науково-дослідний інститут пожежної безпеки та Всеукраїнський науково-дослідний інститут цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в Український науково-дослідний інститут цивільного захисту.
Також МНС ініційовано передачу до сфери управління МОНмолодьспорту навчальних закладів.
Результати проведення Міжнародної конференції “Двадцять п’ять років Чорнобильської катастрофи. Погляд у майбутнє”.
Конференцію організовано і проведено в м. Києві 20-22 квітня 2011 року Урядом України спільно з
•Урядом Республіки Білорусь,
•Урядом Російської Федерації,
•Європейською Комісією,
•Радою Європи,
•Інститутом радіаційного захисту та ядерної безпеки (Франція),
•Товариством технічної та ядерної безпеки GRS (Німеччина)
за підтримки
•Міжнародного агентства з атомної енергії,
•Програми розвитку ООН,
•Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ,
•Всесвітньої організації охорони здоров’я.
Участь у заході взяли представники України, Російської Федерації, Білорусі, країн-членів ЄС, ООН та її організацій, а також інших закордонних інституцій із 43 країн. Загалом 725 учасників.
У відкритті Конференції взяли участь та виступили:
•Микола Азаров - Прем’єр-міністр України,
•Бан Кі-мун - Генеральний секретар ООН,
•Юкія Амано - Генеральний директор МАГАТЕ,
•Турбйорн Ягланд - Генеральний секретар Ради Європи,
•Ірина Бокова - Генеральний директор ЮНЕСКО,
•Андріс Пібалгс - Комісар з питань розвитку Європейської Комісії,
•Жужана Якаб - Регіональний директор ВООЗ.
До Конференції підготовлено Національну доповідь до 25-х роковин Чорнобильської катастрофи; видано Атлас радіоактивного забруднення території України; розроблено та видано збірки наукових праць, приурочених 25-м роковинам подолання наслідків Чорнобильської катастрофи.
Проведення конференції дозволило Україні зібрати з урахуванням внеску України (30 млн. Євро) – 611 млн. Євро (довідково: заплановано – 740 млн.Євро)
Готовність Міністерства до запобігання і реагування на надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру.
Протягом І півріччя 2011 року вдалося зменшити не тільки кількість надзвичайних ситуацій, а й негативні наслідки від них з усіх показників.
Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість надзвичайних ситуацій зменшилася майже на 18 % (2011 рік - 110 надзвичайних ситуації, 2010 рік – 134). (СЛАЙД 2,3)
На всі надзвичайні ситуації забезпечено негайне реагування підрозділів МНС з виїздом до місця їх виникнення, завдяки чому кількість загиблих від НС зменшилася на 26 % (2011 рік - 150 осіб, 2010 рік – 203).
У результаті вжитих заходів підрозділами МНС врятовано 596 осіб.
Матеріальні збитки від надзвичайних ситуацій у порівнянні з І півріччям минулого року зменшилися у 23 рази (2011 рік - 22 млн. 501 тис. грн., 2010 рік - 502 млн. 913 тис. гривень).
Пожежно-рятувальними підрозділами ліквідовано 27 тис. 355 пожеж, під час гасіння яких врятовано 1 тис. 838 осіб, не допущено знищення вогнем 8 тис. 264 будівель і споруд та 605 одиниць техніки, збережено матеріальних цінностей на суму 918 млн. 57 тис. гривень.
З настанням весняно-літнього пожежонебезпечного періоду Міністерство проводить заходи з протидії пожежам в природних екосистемах, зокрема:
1. Запроваджено цілодобовий моніторинг пожежної обстановки та забезпечено негайне реагування на всі загорання в природних екосистемах.
2. В постійній готовності утримуються сили та засоби МНС загальною чисельністю понад 7,5 тис. чоловік і 1,5 тис. одиниць спеціальної техніки.
3. Для гасіння пожеж з повітря та здійснення спостереження передбачено залучення 24 авіаційних засобів, у тому числі від:
МНС - 4 літаки, 4 вертольоти з водозливними пристроями;
Міноборони - 4 вертольоти з водозливними пристроями;
Держлісагентства - 7 вертольотів та 5 літаків для повітряної розвідки.
4. За ініціативою МНС розпорядженням Уряду для залучення пожежних літаків і вертольотів МНС та інших відомств до чергування та гасіння лісових пожеж у 2011 році виділено 16 млн. 175 тис. гривень.
Завдяки комплексу вжитих заходів щодо протидії пожежам у природних екосистемах, не зважаючи на деяке збільшення кількості загорань (2010 рік – 1 тис. 170 пожежі, 2011 рік – 1 тис. 350), вдалося в 2 рази зменшити площу лісових пожеж порівняно з аналогічним періодом минулого року (2011 рік – 604 га, 2010 рік - 1 тис. 208 га). (СЛАЙД 4)
Піротехнічними підрозділами МНС у І півріччі 2011 року здійснено понад 3 тис. 100 виїздів в порядку реагування на повідомлення щодо виявлення вибухонебезпечних предметів. Всього у 2011 році підрозділами МНС проведено розмінування місцевості загальною площею майже 1,8 тис. га та знешкоджено понад 47,6 тис. вибухонебезпечних предметів. (СЛАЙД 5)
Питання дерегуляції в системі Міністерства (спрощення умов ведення бізнесу для суб’єктів господарювання)
У сфері пожежної безпеки:
1. Започатковано використання для певних видів суб’єктів господарювання декларативного принципу (суб’єкт господарювання, крім заяви на видачу дозволу, подає лише документ, що підтверджує право на користування об’єктом, та експертний висновок про його протипожежний стан). На сьогодні понад 15 тисяч суб’єктів господарювання розпочали роботу за декларативним принципом.
2. Скасовано Порядок проведення державної експертизи з питань техногенної безпеки проектів будівництва об’єктів, що можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій.
У сфері промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду:
1. Запроваджено видачу дозволів територіальними органами Держгіпромнагляду в дозвільних центрах за принципом організаційної єдності («в єдиному вікні») через державного адміністратора.
2. Відбулася часткова передача повноваження з видачі дозволів, що видавались центральним апаратом на територіальні органи.
3. Ініційовано зміни до законодавства, які передбачають:
•можливість виконання робіт підвищеної небезпеки на підставі подання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з охорони праці та промислової безпеки.
•значне скорочення з 88 до 25 переліку робіт підвищеної небезпеки, проведення яких вимагає наявності дозволів;
•збільшення терміну дії дозволів з 3 до 5 років;
•виконання 9 видів робіт суб`єктами господарювання на підставі подання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з охорони праці та промислової безпеки.
МНС одне з перших відреагувало на доручення глави держави щодо повної відміни використання голограм на документах.
Заходи щодо упорядкування надання адміністративних та платних послуг
1.За ініціативи МНС Уряд прийняв розпорядження від 9 червня 2011 р. № 550, яке передбачає право Державної інспекції техногенного захисту на платній основі надавати фактично 2 адміністративні послуги:
а. видача (переоформлення, видача дубліката та копії) ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення
б. оцінка (експертиза) протипожежного стану підприємства, вибухопожежонебезпечного об’єкта та об’єкта з масовим перебуванням людей.
2. Також Уряд прийняв розпорядження від 9 червня
2011 р. № 521, яке передбачає право Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки на платній основі надавати фактично 1 адміністративну послугу – видача (переоформлення, видача дубліката та копії) ліцензії на виробництво вибухових матеріалів промислового призначення.
3. На сьогодні в системі МНС відсутнє жодне підприємство, яке надає адміністративні або інші платні послуги (довідково: Міністерство добилося спростування відповідної інформації від журналу “Кореспондент”).
4. Міністерством розроблено проект постанови Уряду, що передбачає впорядкування переліку платних послуг шляхом виключення послуг, непов’язаних з виконанням покладених на підрозділи МНС завдань та зменшення їх більше ніж на 25 % (з 119 до 89).
Забезпечення прозорості та підвищення ефективності діяльності структурних підрозділів МНС
1. З метою забезпечення відкритості, прозорості та громадського контролю за використанням бюджетних коштів, проведенням державних закупівель, МНС в цьому році розпочало розміщувати на власному офіційному веб-сайті повну інформацію про:
•всі нормативно-правові акти, накази та інші розпорядчі документи з питань основної діяльності;
•кошторис Міністерства та кошториси (фінансові плани) розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (територіальні управління МНС, підприємства, установи та організації);
•звіти про використання бюджетних коштів Міністерства та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня;
•річні плани закупівель та весь перелік документації з конкурсних торгів.
2. У першому півріччі цього року в МНС завершено впровадження системи відеоконференцзв’язку з регіональними органами управління.
3. До кінця року в центральному апараті Міністерства повинна бути запущена Система електронного документообігу та Система кадрового обліку.
4. В найближчий час планується впровадження ІР-телефонії, яка дозволить економити кошти на міжміських та міжнародних розмовах.
5. До кінця літа в Україні повинна бути впровадження в повному обсязі система централізованого пожежного та техногенного спостерігання, яка дозволить доставляти до аварійно-рятувальних служб в автоматичному режимі сигнали про пожежі та надзвичайні ситуацій (довідково: більше 50 тис. об’єктів по Україні).
Впровадження системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112
1.Указом Президента України від 6 квітня 2011 № 402 затверджено Положення про Міністерство надзвичайних ситуацій, згідно з яким закріплено, що саме МНС здійснює впровадження та функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 (далі – Система 112).
2.Створено (відновлено діяльність) Державне підприємство «Центр громадської безпеки 112», що дозволило скоротити відповідний підрозділ в центральному апараті МНС.
3.Відповідно до рішення Президента України делегація МНС здійснила візит до Сполучених Штатів Америки, в рамках якого було обговорено питання співробітництва з Агентством торгівлі та розвитку Уряду США щодо можливої допомоги у розробці техніко-економічного обґрунтування проекту Системи 112 в Україні.
4.За запрошенням американської сторони під керівництвом Міністра надзвичайних ситуацій у липні 2011 року готується візит до США групи українських експертів з метою всебічного вивчення функціонування Служби 911 (аналога Системи 112).
5.МНС розроблено та внесено на схвалення Уряду проект Закону України «Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112».
6. До планів МНС у цій сфері слід віднести:
•розроблення техніко-економічного обґрунтування проекту Системи 112 в Україні – ІІІ квартал 2011 року,
•проведення модернізації систем оперативно-диспетчерського управління МНС у містах проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, термін – ІV квартал 2011 року,
•введення в експлуатацію регіональних центрів Системи 112 у містах проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу – ІІ квартал 2012 року,
•введення в експлуатацію регіональних центрів Системи 112, модернізація систем оперативно-диспетчерського управління служб екстреного реагування, введення Системи 112 на всій території України в бойове чергування – ІV квартал 2012 року.
Заплановані реформи у сфері пожежної безпеки
Слабкою ланкою в системі МНС все ще залишається нагляд у сфері пожежної безпеки (за перше півріччя ми маємо 27 кримінальних справ, порушених проти інспекторського складу).
Причина цих правопорушень, в першу чергу, законодавство, яке передбачає низку дозвільних та погоджувальних процедур, а також дозволяє контакт інспектора з представниками суб’єктів господарювання та можливість самостійно застосовувати санкції до цих суб’єктів.
З метою зняття цих корупціогенних чинників, Міністерством розроблено два проекти законів, прийняття яких повинно докорінним чином змінити ситуацію у сфері пожежного нагляду та суттєво полегшити умови ведення бізнесу в Україні.
Суть запропонованих змін полягає у наступному:
1. Скасовується повністю такий інструмент (документ) як дозвіл органів пожежної безпеки на початок робіт;
2. Початок використання об’єктів нерухомості буде здійснюватися шляхом простої подачі суб’єктом господарювання до адміністратора декларації відповідності об’єкта нерухомості вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
3. Декларація приймається за наявності однієї умови – суб’єкт господарювання має договір страхування цивільної відповідальності (виняток: використання об’єкту нерухомості, що належать до високого ступеню ризику, що передбачає наявність, крім договору страхування, також висновку оцінки (експертизи) протипожежного стану об’єкта);
4. при цьому плановій (позаплановій) перевірці органами державного нагляду у сфері пожежної безпеки підлягають лише суб’єкти господарювання, які використовують об’єкт нерухомості, який не задекларований;
5. органи пожежного нагляду позбавляються права самостійно приймати рішення про часткове або повне зупинення (закриття) роботи суб’єкта господарювання;
6. таке рішення повинно перейти до компетенції адміністративного суду, який розглядатиме питання щодо повного або часткового зупинення (закриття) роботи суб’єкта господарювання, лише за наявності у його діяльності порушень, що створюють загрозу життю або здоров’ю людей.
Агрометеорологічні умови формування
та прогноз урожайності і валового збору зернових,
зернобобових та круп’яних культур у 2011 році
Найбільший вплив на формування урожаю ранніх хлібів 2011 року мали повільний розвиток весняних процесів, тривалий весняний дефіцит опадів, утримання спекотної погоди у другій половині травня – на початку червня..
Для формування урожаю озимих культур після успішної перезимівлі і до середини травня погодні умови складалися цілком сприятливо.
Види на урожай погіршилися в середині травня, коли в Україні встановилася жарка суха із суховіями погода, внаслідок якої відбулося інтенсивне висихання верхніх шарів ґрунту та погіршення зволоження метрового шару ґрунту.
Такі погодні умови співпали із періодом масового колосіння озимини (критич-ним по відношенню до вологи періодом розвитку) і обумовили на значній частині площ формування дрібного колосу із кількістю зерен меншою, ніж звичайно. Відмічалося передчасне пожовтіння та засихання нижнього листя, місцями стебел.
Ситуація покращилася у другій декаді червня, коли пройшли дощі, поповнилися вологозапаси ґрунту, знизився температурний фон.
На 20 червня зерно озимих культур на більшості площ досягло молочної, у південних областях та у Криму – воскової та повної стиглості, що на 1-3 тижні раніше середніх строків. Зволоження ґрунту дуже нерівномірне – від перезволоження на окремих площах західних областей до ґрунтової засухи у районах, де опадів випало значно менше норми.
Формування урожаю ярих зернових культур відбувалося у більш складних умовах. З початку вегетації (квітень - початок травня) через прохолодну погоду стримувався ріст і розвиток ранніх ярових, спостерігалося відставання у фазовому розвитку та наростання рослинної маси. Надалі на стан ранніх ярих культур несприятливо вплинули засушливі умови другої половини травня – першої половини червня. Через засуху на багатьох полях південно-східних областей припинялося кущіння та ріст яро-го ячменю та вівса.
У другій декаді червня агрометеорологічні умови значно покращилися - знизився температурний фон, пройшли ефективні дощі, поповнилися запаси вологи, однак для багатьох посівів ярового ячменю дія попередніх засушливих умов мала незворотній вплив. Відбулося передчасне старіння рослин - настання колосіння та молочної стиглості на 1-3 тижні раніше середніх строків, скорочення періоду наливу зерна, що зрештою негативно позначиться на урожайності ранніх ярових зернових.
Станом на 20 червня посіви ярового ячменю перебували у стані вкрай нерівномірного розвитку - відмічалося утворення нижнього вузла соломини, колосіння, цвітіння, молочна та воскова стиглість зерна. Стан посівів переважно задовільний, на окремих площах північно-східних областей - незадовільний.
Агрометеорологічні умови формування урожаю кукурудзи від посіву до кінця червня були переважно сприятливі. Сівбу кукурудзи на більшості площ було проведено у близькі до звичайних строки. Зволоження ґрунту упродовж травня - червня було близьким до середнього багаторічного. На 20 червня вологозабезпечення посівів куку-рудзи на більшості площ було оптимальним.
Суховійні явища значної шкоди посівам кукурудзи не завдали. Сприятливим фа-ктором для цієї теплолюбної культури було підвищене теплозабезпечення упродовж періоду вегетації, що вже минув.
Прогноз середньої по Україні урожайності зернових культур у 2011 році
КультураПрогноз на 2011 рік2010 рік
Урожайність, ц/га
Валовий збір, млн. тонУрожайність, ц/га
Валовий збір, млн. тон
Озима пшениця28,218,827,116,2
Озиме жито19,70,716,60,5
Озимий ячмінь23,52,922,43,2
Ярий ячмінь19,54,918,35,3
Яра пшениця22,50,621,00,6
Кукурудза40,113,945,112,0
Овес15,80,514,80,5
Горох16,80,515,40,5
Просо12,70,213,70,1
Гречка8,40,36,70,1
Орієнтовно, валовий збір зернових, зернобобових та круп’яних культур у 2011 році в Україні (з урахуванням площ озимих на зерно, посіяних восени та про засіяні площі ярих культур в усіх категоріях господарств України) може скласти 43,2 млн. тонн.
У період 24-30 червня в Україні спостерігалися сильні тривали дощі, у ряді районів центральних, південних та західних областей за цей період кількість опадів досягла та перевищила (місцями у півтора – три рази) місячну норму опадів. На багатьох площах відбулося перезволоження ґрунту, склалися несприятливі умови для достиган-ня зерна та збирання урожаю ранніх хлібів. В цілому погіршилися види на урожай та якість зерна озимої пшениці та ярового ячменю. В районах з надмірною кількістю опа-дів можливі втрати урожаю до 10-20% під час збирання, масове поширення хвороб рослин та шкідників.
|
| |
|
|